GDPR si Vanzari

fotocredit superoffice.com

Tot citesc opinii din care reiese ca GDPR va omori vanzarile B2B, B2C, ca nu vor mai putea suna agentii de 10 ori sa iti vanda un produs, samd.

E BUZZ Marketing si cam atat.

De ce?

Sa presupunem ca un agent bun de vanzari isi construieste baza de date din surse legitime (navigheaza pe site-uri oficiale ale companiilor targetate, apeleaza la cunostinte, etc).

Sa mai presupunem ca urmeaza un cold call. Ce urmeaza sa spui cand suni un necunoscut: Buna ziua, ma numesc X X-ulescu si va sun din partea / sau am numarul dumneavoastra de telefon de pe site, etc

Bunul simt oricum il obliga sa afaca acest lucru si inainte de 25 mai – ca doar nu suni un necunoscut si ii vinzi un produs sau serviciu fara sa te recomanzi sau sa ii spui de unde suni. Daca omul pe care il suni iti spune ca nu e interesat si sa il stergi din baza de date este fix dreptul lui sa faca asta. Daca iti spune sa il suni mai incolo, asemenea.

De ce sa isi construiasca singur baza de date?  Un motiv, si poate suficient: astfel isi califica mai bine potentialii clienti.

Ce interzice de fapt GDPR? Nu construirea de astfel de baze de date ci vanzarea / transmiterea acestora catre diverse entitati.

Daca te uiti la partea plina a paharului, ai mai multi clienti calificati (qualified leads), ai mai multe sanse de vanzare.

PS: astept articolul in care voi citi ca nu mai ai voie sa suni / contactezi pe cineva in vederea cumpararii unui produs sau serviciu din cauza GDPR.